National Repository of Grey Literature 4 records found  Search took 0.00 seconds. 
Computational modeling of the interaction of flowing blood with the artery tube with the atheroma
Freiwald, Michal ; Jagoš, Jiří (referee) ; Švancara, Pavel (advisor)
Předložená diplomová práce se zabývá interakcí mezi proudící krví a krční tepnou, obsahující aterosklerotický plat, za pomoci konečnoprvkové fluid-structure interaction analýzy. První část práce obsahuje souhrn teoretických poznatků, sestávající z kardiovaskulárního systému, cév, souvisejících konstitutivních modelů, reologie krve a úvodu do teorie proudění. Dále je v práci obsažen stručný souhrn současného poznání výpočtového modelování v této oblasti, s důrazem na strukturní a fluid-structure interaction analýzy v oblasti krční tepny, a na použité konstitutivní modely. Experimentální část se soustředí na tvorbu zjednodušeného modelu krční tepny, obsahující aterosklerotický plat, a na tvorbu odpovídajícího modelu krve. Oba modely poté společně vstupují do fluid-structure interaction analýzy, která si klade za cíl pochopit důsledky pulzujícího toku krve na stěnu tepny a na růst aterosklerotického plátu; primárními zkoumanými veličinami jsou první hlavní napětí na stěně tepny, celková deformace stěny tepny, časově zprůměrovaná hodnota smykového napětí na stěně tepny a oscilační smykový index. Všechny výsledky jsou porovnány napříč několika typy analýz, tak aby bylo možné zhodnotit rozdíly a důsledky zvoleného přístupu. Součástí práce je také zjednodušená parametrická studie, která porovnává vliv rostoucího procenta stenózy na vyhodnocované veličiny. V poslední částí práce jsou zhodnoceny výsledky, její limitace a další možnosti výzkumu v této oblasti.
Aerodynamic analysis of the glider flexible wing
Jurina, Marek ; Vaněk, František (referee) ; Navrátil, Jan (advisor)
This thesis deals with determination of effect of wing flexibility on load distribution. FSI analysis using modal superposition was used for determination of effect of wing flexibility. Analysis was verified by analytic calculation. Differences of load distribution, between rigid and flexible wing, was determined for the selected flight regimes. Change of the bending moment was up to 3,9 %. Thesis shows importance of including effect of wing flexibility for sailplane design.
Computational modeling of the interaction of flowing blood with the artery tube with the atheroma
Freiwald, Michal ; Jagoš, Jiří (referee) ; Švancara, Pavel (advisor)
Předložená diplomová práce se zabývá interakcí mezi proudící krví a krční tepnou, obsahující aterosklerotický plat, za pomoci konečnoprvkové fluid-structure interaction analýzy. První část práce obsahuje souhrn teoretických poznatků, sestávající z kardiovaskulárního systému, cév, souvisejících konstitutivních modelů, reologie krve a úvodu do teorie proudění. Dále je v práci obsažen stručný souhrn současného poznání výpočtového modelování v této oblasti, s důrazem na strukturní a fluid-structure interaction analýzy v oblasti krční tepny, a na použité konstitutivní modely. Experimentální část se soustředí na tvorbu zjednodušeného modelu krční tepny, obsahující aterosklerotický plat, a na tvorbu odpovídajícího modelu krve. Oba modely poté společně vstupují do fluid-structure interaction analýzy, která si klade za cíl pochopit důsledky pulzujícího toku krve na stěnu tepny a na růst aterosklerotického plátu; primárními zkoumanými veličinami jsou první hlavní napětí na stěně tepny, celková deformace stěny tepny, časově zprůměrovaná hodnota smykového napětí na stěně tepny a oscilační smykový index. Všechny výsledky jsou porovnány napříč několika typy analýz, tak aby bylo možné zhodnotit rozdíly a důsledky zvoleného přístupu. Součástí práce je také zjednodušená parametrická studie, která porovnává vliv rostoucího procenta stenózy na vyhodnocované veličiny. V poslední částí práce jsou zhodnoceny výsledky, její limitace a další možnosti výzkumu v této oblasti.
Aerodynamic analysis of the glider flexible wing
Jurina, Marek ; Vaněk, František (referee) ; Navrátil, Jan (advisor)
This thesis deals with determination of effect of wing flexibility on load distribution. FSI analysis using modal superposition was used for determination of effect of wing flexibility. Analysis was verified by analytic calculation. Differences of load distribution, between rigid and flexible wing, was determined for the selected flight regimes. Change of the bending moment was up to 3,9 %. Thesis shows importance of including effect of wing flexibility for sailplane design.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.